Bentrokan Meletus Antara Pemberontak Dan Pasukan Rezim di Sahl Al-Ghab, Dan Tembakan Roket Rezim Menghantam Jabal Al-Zawiyah

Jurnalpatrolinews – Idlib : Aktivis Observatorium Suriah telah memantau bentrokan antara pasukan rezim dan faksi oposisi di garis depan Kherbet Al-Naqous di Sahl Al-Ghab di barat laut Hama menyusul upaya infiltrasi oleh pasukan rezim setelah tengah malam. Bentrokan itu disertai dengan penembakan.

Sementara itu, pasukan rezim menembaki beberapa posisi di Al-Faterah, Kansafra, Sfuhen dan Fulayfel di pedesaan selatan Idlib, tetapi tidak ada korban yang dilaporkan.

Kemarin, sumber Observatorium melaporkan serangan roket oleh pasukan rezim di kota Al-Bara dan daerah lain di Jabal al-Zawiyah di selatan Idlib, bersama dengan bentrokan sporadis antara pemberontak dan faksi jihadi di satu sisi, dan pasukan rezim dan loyalis di sisi lain, di garis depan desa Fulayfel di Jabal al-Zawiyah. Bentrokan itu diiringi dengan baku tembak roket antara kedua belah pihak. Sementara itu, drone pengintai Rusia terlihat terbang di atas area tersebut.

Komentar